SOCIAL MEDIA INFLUENCERS ARE BEING USED TO TARGET PREGNANT WOMEN BY SOME BABY FORMULA MILK COMPANIES. WHO REVEALED SHOCKING EXTENT OF EXPLOITATIVE FORMULA MILK MARKETING - JJosephaNews

JNN TV21

Breaking

Home Top Ad

Post Top Ad

Translate

Friday, April 29, 2022

SOCIAL MEDIA INFLUENCERS ARE BEING USED TO TARGET PREGNANT WOMEN BY SOME BABY FORMULA MILK COMPANIES. WHO REVEALED SHOCKING EXTENT OF EXPLOITATIVE FORMULA MILK MARKETING

     

CONSUMERS RIGHT

By: JJosephaNews
Reading Time:  3:00 mins.
Twitter: @JJosephaNews

SOCIAL MEDIA INFLUENCERS ARE BEING USED TO TARGET PREGNANT WOMEN BY SOME BABY FORMULA MILK COMPANIES. WHO REVEALED SHOCKING EXTENT OF EXPLOITATIVE FORMULA MILK MARKETING. CONSUMERS RIGHT  By: JJosephaNews Reading Time:  3:00 mins. Twitter: @JJosephaNews SOCIALE MEDIA BENVLOEDERS WORDEN GEBRUIKT OM ZWANGERE VROUWEN TE RICHTEN DOOR SOMMIGE BABY FORMULE MELKBEDRIJVEN. WIE ONTHULT DE SCHOKKENDE OMVANG VAN EXPLOITATIEVE FORMULE MILK MARKETING        CONSUMENTEN RECHT  Door: JJosephaNews Leestijd: 3:00 min. Twitter: @JJosephaNews   Willemstad, Curaçao. Volgens de WHO; Het tweede rapport in een serie waarin de uitbuitende marketingpraktijken van de babyvoedingsindustrie met een waarde van 55 miljard dollar worden beschreven, laat zien dat ouders, met name moeders, sluipend en hardnekkig online worden getarget.    SOCIALE MEDIA EN FORMULE MELKBEDRIJVEN Melkveebedrijven betalen sociale-mediaplatforms en influencers om directe toegang te krijgen tot zwangere vrouwen en moeders op enkele van de meest kwetsbare momenten in hun leven. De wereldwijde industrie voor flesvoeding, met een waarde van zo'n 55 miljard dollar, richt zich op nieuwe moeders met gepersonaliseerde sociale-media-inhoud die vaak niet als reclame herkenbaar is. Een nieuw rapport van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO), getiteld Reikwijdte en impact van digitale marketingstrategieën voor het promoten van vervangingsmiddelen voor moedermelk, heeft de digitale marketingtechnieken geschetst die zijn ontworpen om de beslissingen die nieuwe gezinnen nemen over hoe ze hun baby's moeten voeden, te beïnvloeden. Via tools zoals apps, virtuele steungroepen of 'babyclubs', betaalde social media influencers, promoties en wedstrijden en adviesforums of -diensten, kunnen formulemelkbedrijven persoonlijke informatie kopen of verzamelen en gepersonaliseerde promoties sturen naar nieuwe zwangere vrouwen en moeders.    HET VERSLAG Het rapport vat de bevindingen samen van nieuw onderzoek waarbij 4 miljoen posts op sociale media over babyvoeding die tussen januari en juni 2021 werden gepubliceerd, werden bemonsterd en geanalyseerd met behulp van een commercieel sociaal luisterplatform. Deze posts bereikten 2,47 miljard mensen en genereerden meer dan 12 miljoen likes, shares of comments. Melkveebedrijven plaatsen ongeveer 90 keer per dag content op hun sociale media-accounts, waarmee ze 229 miljoen gebruikers bereiken; die drie keer zoveel mensen vertegenwoordigt als er worden bereikt door informatieve berichten over borstvoeding van niet-commerciële accounts. Deze alomtegenwoordige marketing verhoogt de aankoop van vervangingsmiddelen voor moedermelk en ontmoedigt moeders daarom uitsluitend borstvoeding te geven, zoals aanbevolen door de WHO.  "De promotie van commerciële melkformules had decennia geleden moeten worden beëindigd", zegt Dr. Francesco Branca, directeur van de afdeling Voeding en Voedselveiligheid van de WHO. "Het feit dat melkveebedrijven nu nog krachtigere en verraderlijke marketingtechnieken gebruiken om hun verkoop op te drijven, is onvergeeflijk en moet worden gestopt."  Het rapport verzamelde bewijs uit sociaal luisteren onderzoek naar openbare online communicatie en individuele landenrapporten van onderzoek dat de promoties van moedermelkvervanging monitort, evenals voortbouwend op een recent onderzoek in meerdere landen naar de ervaringen van moeders en gezondheidswerkers met het op de markt brengen van flesvoeding. De onderzoeken laten zien hoe misleidende marketing mythes over borstvoeding en moedermelk versterkt en het vertrouwen van vrouwen in hun vermogen om met succes borstvoeding te geven, ondermijnt.   DIGITALE MARKETING De verspreiding van wereldwijde digitale marketing van flesvoeding is een flagrante schending van de Internationale Code voor het op de markt brengen van vervangingsmiddelen voor moedermelk (“de Code”), die werd aangenomen door de Wereldgezondheidsvergadering van 1981. De code is een mijlpaal op het gebied van volksgezondheid die is ontworpen om het grote publiek en moeders te beschermen tegen agressieve marketingpraktijken door de babyvoedingsindustrie die een negatieve invloed hebben op de borstvoedingspraktijken. Ondanks duidelijk bewijs dat exclusieve en continue borstvoeding de belangrijkste bepalende factoren zijn voor een betere levenslange gezondheid van kinderen, vrouwen en gemeenschappen, krijgen veel te weinig kinderen borstvoeding zoals aanbevolen. Als de huidige marketingstrategieën voor formulemelk worden voortgezet, kan dat aandeel nog verder dalen, wat de winst van bedrijven ten goede komt. Het feit dat deze vormen van digitale marketing de controle van de nationale controle- en gezondheidsautoriteiten kunnen ontwijken, betekent dat er nieuwe benaderingen nodig zijn voor de uitvoering van regelgeving en handhaving van de code. Momenteel kan de nationale wetgeving worden omzeild door marketing die over de grenzen heen komt.  De WHO heeft de babyvoedingsindustrie opgeroepen om een ​​einde te maken aan de uitbuiting van formulemelk en de regeringen om nieuwe kinderen en gezinnen te beschermen door wetten uit te vaardigen, te controleren en te handhaven om een ​​einde te maken aan alle reclame of andere promotie van formulemelkproducten.    Feiten controleren: Wij streven naar nauwkeurigheid en eerlijkheid. Als u iets leest of ziet dat er niet goed uitziet, neem dan contact met ons op!    Om meer te lezen van JJosephaNews: Abonneer je op ons YouTube-kanaal Volg ons op Twitter Vind ons leuk op Facebook Blijf ons volgen voor meer nieuws @JJosephaNews!  ©2022 JJosephaNieuws. Alle rechten voorbehouden.  Willemstad, Curacao. According to WHO; The second report in a series detailing exploitative marketing practices employed by $55 billion baby formula industry, shows parents, particularly mothers, are being insidiously and persistently targeted online.    SOCIAL MEDIA AND FORMULA MILK COMPANIES Formula milk companies are paying social media platforms and influencers to gain direct access to pregnant women and mothers at some of the most vulnerable moments in their lives. The global formula milk industry, valued at some US$55 billion, is targeting new mothers with personalized social media content that is often not recognizable as advertising. A new World Health Organization (WHO) report titled Scope and impact of digital marketing strategies for promoting breast-milk substitutes has outlined the digital marketing techniques designed to influence the decisions new families make on how to feed their babies. Through tools like apps, virtual support groups or ‘baby-clubs’, paid social media influencers, promotions and competitions and advice forums or services, formula milk companies can buy or collect personal information and send personalized promotions to new pregnant women and mothers.    THE REPORT The report summarizes findings of new research that sampled and analyzed 4 million social media posts about infant feeding published between January and June 2021 using a commercial social listening platform. These posts reached 2.47 billion people and generated more than 12 million likes, shares or comments. Formula milk companies post content on their social media accounts around 90 times per day, reaching 229 million users; representing three times as many people as are reached by informational posts about breastfeeding from non-commercial accounts. This pervasive marketing is increasing purchases of breast-milk substitutes and therefore dissuading mothers from breastfeeding exclusively as recommended by WHO.  “The promotion of commercial milk formulas should have been terminated decades ago,” said Dr Francesco Branca, Director of the WHO Nutrition and Food Safety department. “The fact that formula milk companies are now employing even more powerful and insidious marketing techniques to drive up their sales is inexcusable and must be stopped.”  The report compiled evidence from social listening research on public online communications and individual country reports of research that monitors breast-milk substitute promotions, as well as drawing on a recent multi-country study of mothers’ and health professionals’ experiences of formula milk marketing. The studies show how misleading marketing reinforces myths about breastfeeding and breast milk and undermines women’s confidence in their ability to breastfeed successfully.   DIGITAL MARKETING The proliferation of global digital marketing of formula milk blatantly breaches the International Code of Marketing of Breast-milk Substitutes (“the Code”), which was adopted by the 1981 World Health Assembly. The Code is a landmark public health agreement designed to protect the general public and mothers from aggressive marketing practices by the baby food industry that negatively impact breastfeeding practices. Despite clear evidence that exclusive and continued breastfeeding are key determinants of improved lifelong health for children, women and communities, far too few children are breastfed as recommended. If current formula milk marketing strategies continue, that proportion could fall still further, boosting companies’ profits. The fact that these forms of digital marketing can evade scrutiny from national monitoring and health authorities means new approaches to Code-implementing regulation and enforcement are required. Currently, national legislation may be evaded by marketing that originates beyond borders.  WHO has called on the baby food industry to end exploitative formula milk marketing, and on governments to protect new children and families by enacting, monitoring and enforcing laws to end all advertising or other promotion of formula milk products.    Fact Check:  We strive for accuracy and fairness. If you should read or see something that doesn't look right, Contact Us!    To read more from JJosephaNews:  Subscribe to Our YouTube Channel  Follow us on Twitter Like us on Facebook Stay tuned for  more news @JJosephaNews!   #exploitativemarketing #babyformula #industry #mothers #targetedonline #socialmediaplatforms #influencers #pregnantwomen #mothers #vulnerablemoments #worldhealthorganization #who #babyclubs #breastfeeding #commercial #drfrancescobranca #director #whonutritionandfoodsafety   ©2022 JJosephaNews. All rights reserved.. SOCIALE MEDIA BENVLOEDERS WORDEN GEBRUIKT OM ZWANGERE VROUWEN TE RICHTEN DOOR SOMMIGE BABY FORMULE MELKBEDRIJVEN. WIE ONTHULT DE SCHOKKENDE OMVANG VAN EXPLOITATIEVE FORMULE MILK MARKETING        CONSUMENTEN RECHT  Door: JJosephaNews Leestijd: 3:00 min. Twitter: @JJosephaNews   Willemstad, Curaçao. Volgens de WHO; Het tweede rapport in een serie waarin de uitbuitende marketingpraktijken van de babyvoedingsindustrie met een waarde van 55 miljard dollar worden beschreven, laat zien dat ouders, met name moeders, sluipend en hardnekkig online worden getarget.    SOCIALE MEDIA EN FORMULE MELKBEDRIJVEN Melkveebedrijven betalen sociale-mediaplatforms en influencers om directe toegang te krijgen tot zwangere vrouwen en moeders op enkele van de meest kwetsbare momenten in hun leven. De wereldwijde industrie voor flesvoeding, met een waarde van zo'n 55 miljard dollar, richt zich op nieuwe moeders met gepersonaliseerde sociale-media-inhoud die vaak niet als reclame herkenbaar is. Een nieuw rapport van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO), getiteld Reikwijdte en impact van digitale marketingstrategieën voor het promoten van vervangingsmiddelen voor moedermelk, heeft de digitale marketingtechnieken geschetst die zijn ontworpen om de beslissingen die nieuwe gezinnen nemen over hoe ze hun baby's moeten voeden, te beïnvloeden. Via tools zoals apps, virtuele steungroepen of 'babyclubs', betaalde social media influencers, promoties en wedstrijden en adviesforums of -diensten, kunnen formulemelkbedrijven persoonlijke informatie kopen of verzamelen en gepersonaliseerde promoties sturen naar nieuwe zwangere vrouwen en moeders.    HET VERSLAG Het rapport vat de bevindingen samen van nieuw onderzoek waarbij 4 miljoen posts op sociale media over babyvoeding die tussen januari en juni 2021 werden gepubliceerd, werden bemonsterd en geanalyseerd met behulp van een commercieel sociaal luisterplatform. Deze posts bereikten 2,47 miljard mensen en genereerden meer dan 12 miljoen likes, shares of comments. Melkveebedrijven plaatsen ongeveer 90 keer per dag content op hun sociale media-accounts, waarmee ze 229 miljoen gebruikers bereiken; die drie keer zoveel mensen vertegenwoordigt als er worden bereikt door informatieve berichten over borstvoeding van niet-commerciële accounts. Deze alomtegenwoordige marketing verhoogt de aankoop van vervangingsmiddelen voor moedermelk en ontmoedigt moeders daarom uitsluitend borstvoeding te geven, zoals aanbevolen door de WHO.  "De promotie van commerciële melkformules had decennia geleden moeten worden beëindigd", zegt Dr. Francesco Branca, directeur van de afdeling Voeding en Voedselveiligheid van de WHO. "Het feit dat melkveebedrijven nu nog krachtigere en verraderlijke marketingtechnieken gebruiken om hun verkoop op te drijven, is onvergeeflijk en moet worden gestopt."  Het rapport verzamelde bewijs uit sociaal luisteren onderzoek naar openbare online communicatie en individuele landenrapporten van onderzoek dat de promoties van moedermelkvervanging monitort, evenals voortbouwend op een recent onderzoek in meerdere landen naar de ervaringen van moeders en gezondheidswerkers met het op de markt brengen van flesvoeding. De onderzoeken laten zien hoe misleidende marketing mythes over borstvoeding en moedermelk versterkt en het vertrouwen van vrouwen in hun vermogen om met succes borstvoeding te geven, ondermijnt.   DIGITALE MARKETING De verspreiding van wereldwijde digitale marketing van flesvoeding is een flagrante schending van de Internationale Code voor het op de markt brengen van vervangingsmiddelen voor moedermelk (“de Code”), die werd aangenomen door de Wereldgezondheidsvergadering van 1981. De code is een mijlpaal op het gebied van volksgezondheid die is ontworpen om het grote publiek en moeders te beschermen tegen agressieve marketingpraktijken door de babyvoedingsindustrie die een negatieve invloed hebben op de borstvoedingspraktijken. Ondanks duidelijk bewijs dat exclusieve en continue borstvoeding de belangrijkste bepalende factoren zijn voor een betere levenslange gezondheid van kinderen, vrouwen en gemeenschappen, krijgen veel te weinig kinderen borstvoeding zoals aanbevolen. Als de huidige marketingstrategieën voor formulemelk worden voortgezet, kan dat aandeel nog verder dalen, wat de winst van bedrijven ten goede komt. Het feit dat deze vormen van digitale marketing de controle van de nationale controle- en gezondheidsautoriteiten kunnen ontwijken, betekent dat er nieuwe benaderingen nodig zijn voor de uitvoering van regelgeving en handhaving van de code. Momenteel kan de nationale wetgeving worden omzeild door marketing die over de grenzen heen komt.  De WHO heeft de babyvoedingsindustrie opgeroepen om een ​​einde te maken aan de uitbuiting van formulemelk en de regeringen om nieuwe kinderen en gezinnen te beschermen door wetten uit te vaardigen, te controleren en te handhaven om een ​​einde te maken aan alle reclame of andere promotie van formulemelkproducten.    Feiten controleren: Wij streven naar nauwkeurigheid en eerlijkheid. Als u iets leest of ziet dat er niet goed uitziet, neem dan contact met ons op!    Om meer te lezen van JJosephaNews: Abonneer je op ons YouTube-kanaal Volg ons op Twitter Vind ons leuk op Facebook Blijf ons volgen voor meer nieuws @JJosephaNews!  ©2022 JJosephaNieuws. Alle rechten voorbehouden.

Willemstad, Curacao. According to WHO; The second report in a series detailing exploitative marketing practices employed by $55 billion baby formula industry, shows parents, particularly mothers, are being insidiously and persistently targeted online.

 

SOCIAL MEDIA AND FORMULA MILK COMPANIES

Formula milk companies are paying social media platforms and influencers to gain direct access to pregnant women and mothers at some of the most vulnerable moments in their lives. The global formula milk industry, valued at some US$55 billion, is targeting new mothers with personalized social media content that is often not recognizable as advertising.
A new World Health Organization (WHO) report titled Scope and impact of digital marketing strategies for promoting breast-milk substitutes has outlined the digital marketing techniques designed to influence the decisions new families make on how to feed their babies.
Through tools like apps, virtual support groups or ‘baby-clubs’, paid social media influencers, promotions and competitions and advice forums or services, formula milk companies can buy or collect personal information and send personalized promotions to new pregnant women and mothers.

 

THE REPORT

The report summarizes findings of new research that sampled and analyzed 4 million social media posts about infant feeding published between January and June 2021 using a commercial social listening platform. These posts reached 2.47 billion people and generated more than 12 million likes, shares or comments.
Formula milk companies post content on their social media accounts around 90 times per day, reaching 229 million users; representing three times as many people as are reached by informational posts about breastfeeding from non-commercial accounts.
This pervasive marketing is increasing purchases of breast-milk substitutes and therefore dissuading mothers from breastfeeding exclusively as recommended by WHO.

“The promotion of commercial milk formulas should have been terminated decades ago,” said Dr Francesco Branca, Director of the WHO Nutrition and Food Safety department. “The fact that formula milk companies are now employing even more powerful and insidious marketing techniques to drive up their sales is inexcusable and must be stopped.”

The report compiled evidence from social listening research on public online communications and individual country reports of research that monitors breast-milk substitute promotions, as well as drawing on a recent multi-country study of mothers’ and health professionals’ experiences of formula milk marketing. The studies show how misleading marketing reinforces myths about breastfeeding and breast milk and undermines women’s confidence in their ability to breastfeed successfully.


DIGITAL MARKETING

The proliferation of global digital marketing of formula milk blatantly breaches the International Code of Marketing of Breast-milk Substitutes (“the Code”), which was adopted by the 1981 World Health Assembly. The Code is a landmark public health agreement designed to protect the general public and mothers from aggressive marketing practices by the baby food industry that negatively impact breastfeeding practices.
Despite clear evidence that exclusive and continued breastfeeding are key determinants of improved lifelong health for children, women and communities, far too few children are breastfed as recommended. If current formula milk marketing strategies continue, that proportion could fall still further, boosting companies’ profits.
The fact that these forms of digital marketing can evade scrutiny from national monitoring and health authorities means new approaches to Code-implementing regulation and enforcement are required. Currently, national legislation may be evaded by marketing that originates beyond borders.

WHO has called on the baby food industry to end exploitative formula milk marketing, and on governments to protect new children and families by enacting, monitoring and enforcing laws to end all advertising or other promotion of formula milk products.


Fact Check: 
We strive for accuracy and fairness. If you should read or see something that doesn't look right, Contact Us!



To read more from JJosephaNews: 
Subscribe to Our YouTube Channel 
Follow us on Twitter
Like us on Facebook
Stay tuned for  more news @JJosephaNews! 

#exploitativemarketing #babyformula #industry #mothers #targetedonline #socialmediaplatforms #influencers #pregnantwomen #mothers #vulnerablemoments #worldhealthorganization #who #babyclubs #breastfeeding #commercial #drfrancescobranca #director #whonutritionandfoodsafety

©2022 JJosephaNews. All rights reserved.

No comments:

Post a Comment

Post Bottom Ad

Legal